30 december

December lider mot sitt slut även 2010 lider mot sitt slut.

Jag kan inte säga att detta var ett bra år för det känns inte alls så, utan det känns bara hemskt, jag har mått dåligt i större delen av året och jag har inte varit lycklig. Men visst har det hänt några få små bra saker, jag fick flytta till fina falun, bo näst intill själv i lägenheten, gå på ett roligt program som jag känner att jag verkligen vill satsa på även om jag har en del motgångar för att ens klara av att komma över. Alltså jag vet inte hur länge till jag orkar kämpa vidare och försöka men jag vet att det kan bli bra om det går vägen men det är inte lätt.

Julen i år blev ju heller inte som jag trott från början (för i våras var det prat om att familjen skulle åka till fjällen och fira jul, och jag tänkte på hur mysigt det var när jag var tillsammans med stoffe och vi var i fjällen.....) men det sprack ju då stoffe svek och lämnade mig bara så där. Och detta gjorde att jag blev osäker på vart jag ville fira jul i år, för jag visste ju att stoffe inte skulle komma hem ensam och jag ville ju inte fira med hans nya. Så det slutade med att jag och syrran firade i årsunda med släkten och igår då blev det att öppna julisar med styvsyskonen, elsa, amelie och pappa. Fick några små fina saker och 2 glas som jag redan har 2 utav som jag fick när jag fyllde år så nu har jag fyra stycken :)

Men jag känner för mig själv iaf att det här året den här julen inte alls blev någon höjdare, julen var mysig, fin och rolig med släkten men det kändes inte så rätt liksom men det blev bra iaf. <3 

                                                                                                                                                                    
I övrigt då, jo idag har jag inte riktigt pluggat då jag först började med frukost och en film (kolla klart på en film) sen började jag att ta fram böckerna för att plugga men då kom elsa, och syrran började sy på sin klänning och lovade att hon skulle ut med elsa så tänkte jag plugga efter dom gått ut men de kom aldrig ut och sen fick jag leta recept åt amelie, hjälpa till i köket och sen duka.

Har även gosat en massa med min lilla söta katt^^ som kom och väckte mig 2 gånger idag, först tidigt imorse sen igen lite senare och oftast när han gör så så är han hungrig och vill ha mat eller så vill han gå ut. Men jag gick inte upp utan jag låg kvar och gosade med han :) <3 men sen när jag gick upp och ner för att ta frukost då fick han mat och sen gick han ut en stund :) min lilla sötnos. Han är inte ute länge och ligger mest i soffan och sover ^^ som den är sval och hela huset är en bastu ;)

Jag ska försöka göra ett försök att läsa igenom anteckningarna och i teori boken till ekonomi styrningen så kan jag plugga imorn, då har jag iaf läst igenom innan ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0