Fisk

Jag lagar fisk till middag, eller ugnen lagar den åt mig ;)
Jag fick ringa upp pappa och fråga vad man ska ha, och hur man tillagar sik i ugn så som han gör.
Och det gick  ju rätt snabbt och enkelt, fast fick ringa upp en gång till för att fråga ;) så jag inte missuppfatta hur man ska göra och hade faktiskt missuppfatta en sak men det ordna jag till direkt.

Så nu står middagen i ugnen och är väl klar om en 30 minuter (tippa pappa på) då det är en halv fisk (för måsarna hade varit på huvudet och i princip förstört halva kroppen på fisken, så pappa halva den och jag fick den biten) och faktiskt roliga var ju att när dom fick upp den där fisken för typ 3-4 veckor sen så ropa han ner mig och halvvägs ner kom jag på varför han ropa ner mej.

Det är så här, i somras så hade pappa fått upp abborrar och sik + annat OCH när han märkte att jag inte ville rensa dom så tvinga han mig. Han till och med tog till syrran som hjälp >_< och jag tyckte inte alls om att hålla i den där slemmiga fisken och skära, rensa och allt det där MEN JAG GJORDE det ;) bara det att pappa filmade alltihop som jag stod och sa massa saker... såna där dåliga kommentarer och sånt.

Och det var precis vad jag skulle göra denna gång nu när han ropa på mig så jag skrek rakt ut i trappen : NEJ JAG TÄNKER INTE.... hela vägen till köket. Och jag behövde inte rensa (puh) men jag skulle själv ta den fisk jag ville som jag skulle få med mig hit och jag fick alltså den halva och en stor hel fisk. Så just nu tillagar jag den, funderar på om jag ska gå och satsa på en sås nu som det kommer säkert ta en stund. (ska göra en egen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0