Förberedelse

Puh vad jag slavat i köket i nästan 1½ timme :) eller nej nästan två, för jag började vid kvart i fem med att göra ordning deg till pizzan, sen fick den jäsa i lite längre än det det stod, men jag höll på att förbereda och griljera julskinkan (mums, vattnades i munnen bara av tanken när den är klar yummi) så när det var klart och den inpackad i folie så hade jag upp degen på plåten gjorde två delar av den så det är två små pizzor ^^  - ok innan så diskade jag upp allt jag använt oxå så det tog ju inte sån tid att fixa skinkan.

Gjorde ordning dipp, som det ska stå i kylen ett tag innan man äter (tydligen) och nu är äntligen pizzan i ugnen. Idag så hade jag vanlig skinka, krossade tomater med vitlök och lök som jag blanda ner i tomatsåsen.. , majs och ananas :D det består mina små pizzor av idag, tror det kommer bli så mycket godare än den jag gjorde igår. För att ha kassler och korv var ingen höjdare, iaf inte korven. Men jag åt halva igår och halva idag till frukost.

Så väntar jag på snabb besök, hanna skulle låna min mobilladdare till imorn/måndag eller vad vi sa och över det väntar jag på att Så mycket bättre ska börja, så ska jag kika på Sex and the city filmen efter det. Fast har ju filmen redan på dvd ;) men men har inget bättre för mig eller ens titta på.

Nej nu ska jag bråka med dosan och byta över till fyran så det är gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0