News news news...

Kollar på nyheterna nyss, och tierps vårdcentral var med. (För dom som inte vet så är det där jag fått gå som det är 3 mil ifrån där vi bor, där jag kommer ifrån) Och det som var så roligt var att en kvinna gått dit i hela sex år på grund av huvudvärk, yrsel och sådant men husläkaren bara skicka hem henne hela tiden med alvedon. Men efter ett fall eller vad det var på grund av huvudvärken så åkte dom till akademiska i uppsala och såg där då att hon hade en gigantisk tumör!

Alltså om man har huvudvärk, men inget hjälper ska man inte då som läkare KOLLA upp vad som orsaker det?
Det är som ett program jag tycker om att titta på, tv4fakta OKÄND DIAGNOS, där läkare inte kollar upp när patienterna kommer in med besvär som dom vill ha hjälp med. Men blir avvisad och hemskickad!!

Alltså jag funderar och undrar vad sjutton tänker dom som blir läkare med egentligen? Jag menar dom är läkare för att hjälpa oss som är sjuka av någon anledning, med besvär osv inte avfärda det och fortsätta med fikandet?
För det är vad jag märkt att dom flesta i tierp gör iaf, dom fikar. Som när man kommer in på akuten så får man sitta i timmar innan man får komma in, när man väl kommer in så är det öken i princip inne på akuten och om man ser läkarna/sköterskorna så står dom bara och gör ingenting. Och väl inne på rummet så får man sitta några minuter till och vänta >_< rätt drygt. Jag har aldrig gillat att åka dit, men jag kan ju heller inte åka till akademiska JÄMT, enda gångerna jag åker till akademiska är när jag ska kolla njuren typ eller att jag kollar upp min dåliga hörsel eller det andra problem jag har som kräver att jag åker dit.
Jag har nästan lust att åka dit och låta dom kolla upp min rygg för så ont som jag börjat få igen är inte kul, så jag måste fått nåt när jag small ner på marken i somras. För dessa besvär som jag har , har jag inte haft efter det som hände.

Jag vill typ bli klar med juridikn POFF men så enkelt är det ju inte. Jag har halvt lagt det ifrån mig idag, speciellt nu på kvällen och det är inte bra. Så fundera på att skriva lite nu och sen sova. Är ledig imorgon så kan plugga klart då :) behöver tänka på kurserna jag har här med :( fått lägga dom åt sidan så jag kan fokusera helt på att få klart juridiken för just nu så tar den upp en hel del av min tid. Jag åker ju till skolan och hänger med där men jag är inte så värst med i själva pluggandet i böckerna. Och det är bara en kurs nu som vi behöver plugga för, och det är just den jag har knappt kommit igång med. Men ska inte tråka ut med detta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0