Pizza

Ja jag hade ju tänkt att skita i det först då jag inte har några roliga ingredienser att ha på, menar kassler och korv? Men jag ställde mig iaf och gjorde deg (klar strax) och hade tagit fram kassler och korv tidigare idag så skar upp bitar och fräste på lite lätt i woken, rivde lite ost, tagit fram majs, gjort ordning krossade tomater i en bunke som jag blanda ner hackad lök och vitlök och rörde om - det är vad min pizza (hemmagjorda) kommer bestå utav :D Hoppas det blir gott nu bara annars jävlar ;)


Jag har tankar och funderingar gällande studierna, ekonomin och väntar på svar från csn, mailade en fråga idag som jag nog inte kommer svar på för en månda, tisda och om jag inte fått svar innan dom dagarna så åker jag till csn kontoret här i falun och frågar rakt ut istället. För när jag diskutera med min kusin via fb-chatten så blev jag lite fundersam och undrade om det jag fått veta (sen september) att det inte räcker. Så är rätt orolig nu då jag inte vet hur jag ska göra med allt.
Ska jag fortsätta kämpa med juridiken? Ska jag plugga på när det gäller kurserna här? Vad sjutton ska jag göra liksom? GAH blir irriterad på det här, men jag ska kolla upp (PLAN B) ifall jag måste bära av hemåt till fagerviken igen, så vill jag inte riktigt flytta hem till familjen utan bo lite för mig själv, men skriva mig hemma igen och söka soc bidrag. Då jag jobbat, bott, gått i skola och allt i den kommunen så borde det ju gå eller hur?
Och skriva in mig på jäkla arbetsförmedlingen ...igen.

Det är min plan b, i så fall. För om det nu inte ska funka med studier bara för ja inte kan få ihop dom poäng jag behöver då får jag söka jobb som en galning och gå på soc bidrag osv istället. Men jag planerar bara, för hoppningsvis så är det de besked jag fått tidigare och kan köra på det. Då kan jag vara kvar här, plugga och sånt.
Nej nu ska jag få klart maten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0