Funderar?

Förut, för lite över ett år sen nu så råkade min kamera en avant gå sönder av ren olycks händelse. Vilket gjorde mig skit ledsen som den kameran var skit bra plus att jag lyckades köpa den för ett rimligt pris. Och efter många om och men så lyckades jag få tillbaka nästan samma summa som jag gett för kameran (på garantin då) men olyckligtvis så var just den där kameran jag haft slutsåld och jag försökte hitta nån lika bra för dom pengar jag fått tillbaka. Tyvärr så hittade jag inte nån lika bra men en snygg, nu så är det bara det att jag blir inte så oftast nöjd med bildkvaliten osv. Har länge funderat på en systemkamera men tänkte nu också att jag vill ju ha med mig kameran enkelt och smidigt och jag tar ju kort vid vissa tillfällen och mest slumpmässiga så då kanske det är lite onödigt att ha en systemkamera. Så då kanske jag ska satsa på en bättre digitalkamera iställe? Men då kommer jag ju tillbaks till det att jag redan har en bra kamera men den är som sagt inte fullt så bra som jag skulle vilja. Och nu bara för jag har lite smått tråkigt så kollade jag in olika digitalkameror hos netonnet (där jag förövrigt köpt båda mina kameror, även den som gick sönder) och jag hittade en som är om inte bättre än den jag hade tidigare och priset är dessutom bra :)
Jag vill ha :/ men jag har inte råd att lägga ut pengar nu, när jag precis köpt en (ny) mobil och köpt en del kläder som kanske va lite smått onödigt att införskaffa nu. Men jag ska iaf skicka tillbaka 3 grejor som inte passade och ena var inte vad jag hoppats på- Dock såg jag en snyggare variant i affären plus att den var 100 kr billigare. Men just den finns inte i internetbutiken :( typiskt liksom. Ajja jag får leta vidare...
Får se hur det blir med en ny kamera eller inte, har iaf sökt jobb nu och ändrat lite i cv:t, skrev ut ena versionen idag men tyckte att bilden blev för stor så ändrade det och böt bild dessutom. Ska skriva ut mer och på månda om vädret tillåter så ska jag in till både tierp och uppsala. Lämna ansökningar och låsa upp mobilen (i uppsala) även träffa inger på en fika och möjligtvis diskutera partylite som jag har en visning på gång :) - skulle vilja träffa sofia som är nåt år yngre än mej som jobbar med partylite och tjänar 10-20000 i månaden på just partylite. Hm.. Och i tierp ska jag väl lämna ansökningar med, men som jag har bara ett 10 resekort på buss och kan inte bara åka hit och dit så måste jag skicka övriga ansökningar som jag inte kan åka runt till alla ställen- Kanske bör skriva ett personligt brev - måste man det tro? Men jag känner att ett jobb skulle vara så mycket bättre nu en att gå i skolan egentligen. För det är som sagt väldigt komplicerad kurs/kurser och jag har tappat orken och koncentrationen. Plus att jag har ingen som helst lust att ens gå till skolan på dom där föreläsningarna. Så frågan är ska jag söka soc bidrag? Och gå på aktivitets grejen hos ams?. Oh jag vet inte ens vad jag ska göra, menar får ju 8000 i månaden nu ... FAN vad ska jag göra!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0