2010.01.20

Vakna för nån timme sen och gick upp, mestadels för min kära pojke glömde att släcka hall lampan som lös in i rummet och för att magen började kurra. Så jag tog täcke och gick ner till vardagsrummet och satte på tvn, gjorde iordning frukost och kollade på bridezillas på tvn. Alltså dom "brudarna" måste ju vara egoistiska. Dom tänker ju bara på sig själva och liksom skäller på allt och alla, ingenting duger och sen när bröllopet varit så är dom antingen lugna igen eller så krigar dom fortfarande, fattar inte hur männen vill gifta sig med såna. Eller vågar dom inte lämna dom?
Pratade med en kompis till mamma, (bästis) har egentligen inte sett henne sen mammas begravning och fått reda på att dom bygger nytt hus och att deras äldsta son ska köpa deras gamla hus, och som jag minns det så var det eller är deras hus stort och till och med gården är  ju stor..
Roliga är väl då att förra veckan så stötte vi på henne i skärplinge, och det kändes lite konstit men vad ska man göra? Vi bor ju i samma område så att säga och då blir det att man stötter på folk man känt för flera år sen. Jag träffade dom näst intill varje dag när jag var mindre men efter mammas död så har jag knappt träffat nån av dom vi umgicks med då. Till och med barndomskompisar har jag inte direkt nån kontakt med, endast Johanna som jag bodde granne med och jag är jätte glad att hon och jag fick kontakt igen och umgås för när jag tänker efter så har jag egentligen inte många kompisar, jag har Johanna, Emelie och kusinerna. Det är inte många och jag träffar heller inte nån av dom så värst ofta och jag har försökt ändra på det men det är inte lätt och det stör mej lite.
Nog om det, senare idag så ska jag följa med syrran till gävle och besöka en skola hon ska söka till. Jobbiga är att vi ska dit i nån timme och sen hem och bussarna går ju sepe knasit så det blir ju inte så värst skoj men men.. Har man inte körkort så måste man ju ta bussen sorglit nog..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0