Strålande sool

Jag sitter inne medans solen lyser för fullt på den blåa himmelen utanför. Jag är lite sömnig för efter jag lämnat Elsa på dagis så tog jag bussen hem igen och det första jag gjorde var typ att ta flingor med mjölk och la mig i sängen framför Grey's. Jag tror jag såg ett avsnitt och när jag börja på sista så somna jag. Och vaknade några gånger och då starta jag om hela tiden. Men nu har jag kollat på hela :)
-
Roliga imorse var att jag tänkt åka med 6:15 bussen till skärplinge men jag råkade somna om och vakna fem i sex och kände att jag inte hinner väcka elsa och klä på henne på tio minuter så jag bestämde mig för att ta det lugnt och låta elsa få sova ett tag till. Så jag gjorde iordning te (skulle ta kaffe men snabbkaffe var slut =( ) så tog jag en kaka och satte mej framför tvn en stund, sen när klockan närma sig halv sju så börja jag med att väcka henne och klä på henne. Och sen gick jag med henne till bussen, jag fick bära henne nåt jag inte bör göra som hon väger ton nu och min rygg blev något skadad igår efter båtturen på sjön. Återkommer till det...
Väl i skärplinge så började busschaffisen köra mot garaget iställe för buss torget och jag ropa att vi ska ju av så blev han typ påmind så han åkte in på en liten väg så vi kom fram vid skolan och då fråga han om vi skulle med bussen som stod där men jag sa nej och att vi ska gå till dagis, och då kör han till gamla torget :S och vi fick ett par meter extra att gå. Jag ropa att vi skulle av när han körde mot gamla torget men han kunde inte stanna där efter vägen vid ica för det stod nå container där och då skulle hela vägen bli blockerad.
-
Så jag blev stressad för det har ju tagit 20-30 min för mig att lämna elsa och som vi fick en extra bit att gå så bar jag elsa en bit sen ville hon gå så det kändes som att jag drog henne efter mig men det gick bra. Och jag tog till slut upp mobilen för att kolla vad klockan var och den var bara 7:00 xD så alltså på 5 minuter små sprang jag med elsa till kurvan/raksträckan ner mot dagis (det är en bra bit) så då tog jag det lugnt och kanske bra det för det stod lastbilar och förde oljud breve vid skogsdunge och elsa gick ju sakta förbi och ville veta vad det var.
-
Så när jag väl var tillbaka och gick på bussen igen så var det samma buss jag åkt till skärplinge med och samma busschaffis xD (åkt med han många gånger förut och han är snäll =) ) och han blev lite paff på att jag kom själv och skulle åka hem igen, men jag sa att jag bara lämna henne vid dagis och nu skulle jag hem igen. Och väl i fagerviken och jag plingar så fick jag gå av i korsningen iställe för ett par meter bort vid hållplatsen :D vilken lyx liksom. Hihi^^ jag bara flina när jag gick av :)
-
Jo igår så åkte jag, syrran och elsa ut på sjön före dom andra för dom var inte hemma. Och Jag ville vara snäll och låta syrran köra båten och det var bara det att det gick höga vågor utanför och jag och elsa satte oss på durken som det slog så mycket. Och sen på kvällen när vi skulle åka hem, då var det bara jag och syrran för elsa fick åka med pappa i hans båt. Och då var vågorna värre och jag sa att vi fick byta som min rygg skulle aldrig klara av att åka runt när jag sitter i fören. För det kändes precis som när jag ramla av gungan och gjorde illa mej :( men jag körde iaf runt och lugnt:) plus segla på vågorna vilket är skit kul :D och väl runt så fick syrran köra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0