angående en viktig sak!!!

Nu vet jag inte vad alla (dom som läser min blogg) tänker vid varje inlägg. Det kanske verkar som att jag shoppar shoppar shoppar men alltså egentligen så gör jag inte det. Inte som det verkar, jag lägger undan några tusen varje månad som spar grej, som ska gå till körkort och böcker till skolan. Förra månaden klantade jag till det och gjorde av med allt lite för fort. Och den här månaden så la jag undan nästan halva av det jag fick in på kontot, inte undra på då att pengarna går åt ganska fort. Jag behöver inte köpa mat själv det är väl mest isåfall godis och skit (som jag nu ska försöka sluta med eller dra ner på) . Ett tag så kände jag att jag inte ville fortsätta med pluggandet BARA för jag fatta ju inget skit av det, men jag försöker, 3 månader till ska jag väl åtminstone klara av. Jag kommer bara komma runt G inget mer som jag tycker att det är svårt. Fått lite kritik på att jag slösar bort allt på just ingenting, och det kanske jag gör men jag gör det jag ska först och främst med pengarna nånting som jag inte nämner här i bloggen eller på bilddagboken. För jag vill skriva om glada saker, och att jag sitter och budat på saker på tradera låter väl också som att jag kastar pengarna i sjön. MEN jag budar inte så högt, håller mej under 50-100 kr. Och det är bara tre saker jag vunnit THAT'S IT!!!
-
Jag sparar även undan pengar till busskort, och jag letar jobb för fulla muggar nu plus fixat en jobb coach bara för få hjälp på vägen. Hoppas ni fick all nyttig information. En dålig vana jag har är att spendera pengarna för fort och sen när jag väl behöver dom så har jag noll kr. Men som sagt så lägger jag undan pengar till körkortet etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0