Lite små depp och opepp..

hoppas innerligt att det försvinner, detta är väl inte om mig egentligen mer om min kille. Som blivit lite deppig och opeppad på att skaffa det efterlängtade kortet. Alltså det är ju dyrt att ha bil, det är ju inget man kommer ifrån. Och det kan vara svårt för en som pluggar och bara får 1050 + 1000 kr i månaden att leva på när man samtidigt har annat att betala. Men jag tycker att även om han skaffar körkort nu så har han ju åtminstone ett och han behöver ju inte ha egen bil direkt heller, och vad jag vet så skulle väl pappa hjälpa oss i början eller vad det var. Jag vill ju ha körkort som det blir lättare att få jobb, att ta sig nånstans och inte behöva ringa farmor eller be pappa om skjuts varje gång man behöver åka bil. Och dom har ju suttit och pratat om en fjällen resa över nästa jul (hoppas) och då vore det super om en av oss eller båda har körkort så vi kan ta två bilar annars blir det att vi tånoringar åker buss och tåg (då tycker jag bil är mysigare, iaf till sånt) Men jag har iaf inte tappat lusten oavsett om det kostar att ha bil det vet man ju, bensin priserna är ju höga dom med så egentligen vad gnäller han över? Jag tror väl mer att pappa sa dom sakerna bara så att man har det i baktanke, att det inte bara är att ta bilen osv. Utan det kostar också.
-
Iaf så har jag suttit och tränat vägmärken och det går ganska bra :) . Plus att rummet är städat (för tillfälle) är väl inte fullt så som jag vill ha det kanske men det duger och har ljus och lite annat står lite snuggt utsmyckat på borden framför soffan. Och nybäddad säng med ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0