Sjukhus

Ja, jag har varit på sjukhus idag :'( - inte så skoj. Jag gungade med lilla Elsa och helt plötsligt så gick ena snöret sönder på min gunga och jag dunsa rakt ner i marken och smällen gick upp i ryggen. Jag kunde inte andas och jag vred på mig av smärta och la mej på sida och sen på mage. Och det brände av smärta i ryggen, och jag kunde till slut skrika efter amelie som jag inte kunde resa på mig. Och grannarna hade hört att jag skrek så dom kom ju över och sen så ringde vi akuten som ville att jag skulle komma in. Och jag fick hjälp och stöd till bilen som jag kunde inte resa på mig eller ens stå rakt och andas blev fruktansvärt svårt när jag reste på mig, men kom iaf till bilen och åkte iväg. Jag bet ihop för att inte grina och jag ville ju att pappa skulle komma som jag trodde det var allvarligt. Och en stund så ville jag ha stoffe med också :( men jag bet som sagt ihop och fick hjälp och stöd av våra snälla grannar.
-
Väl inne så fick jag komma in ganska direkt och dom ville att jag skulle lägga mej ner medans vi vänta men jag kunde inte ens sitta ner så jag valde att stå upp som det gjorde inte lika ont då. Och sen fick vi komma in i ett rum där jag också stod upp. Och läkarn kollade lungorna och om jag inte brytit nåt, och om jag skulle behöva röntgas. Men behövde inte det, utan hans diagnos var att jag fått en redig smäll över rygg och revben och kommer ha rejällt ont ett tag framöver och ska inte anstränga mig eller lyfta. Och för smärtan skulle jag ta alvedon.
-
Om jag ska vara ärlig, det låter ju helt sjukt att ta "bara" alvedon mot den här smärtan jag har nu. Jag har sedan jag kommit hem suttit ute på haltan och solat. Läst en bok med. Och jag är ju typ handikappad med, för så fort jag försöker sträcka mig efter nåt gör det skit ont, och jag kan inte röra mig så bra heller. Gick in för en stund sen och satte mej i sängen som går rätt bra men måste snart ändra sitt ställning som jag känner att det börjar göra ont igen. Fy fan hur ska jag stå ut med den här smärtan :( ??
Säger bara JÄVLA SKIT HELVETES gunga. Men tur att det var jag och inte Elsa ändå :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0