Home

Nu sitter eller ligger man i sin dubbel säng i mitt älskade RÖDA rum <3 gosh vad jag saknat det. Är fan skit att vi måste dela rum här hemma, har egentligen stora planer på detta rum. Fick aldrig göra det så som jag ville ha det från början då rummet blev färdigt renoverat som då det blev klart så hade jag blivit tillsammans med stoffe och dom flytta hit. Och då blev rummet aldrig som jag tänkt mig :( tråkigt nog. Och sen nu så tog det ju slut med stoffe och då fick syrran flytta in hit och ja allt är bara en enda röra. Det är inte längre "våra rum" direkt, för det är ju inte våra saker bara utan ALLAS saker är även inne i våra rum. Och det är ju skit jobbigt som man kan inte leva och liksom ja vara i sin atmosofär eller vad man ska säga. Och ja det är lite därför jag valde att plugga i Falun eller ja Dalarna, och att jag kom in och fick en lägenhet var som om en enorm frihet för mig. Och det här (Fagerviken) är och förblir mitt hem självklart och jag har ju massa saker kvar här hemma som lägenheten i Falun bara är tillfällig. Alltså det är ju ingen permanent som det är studentlya. Men jag får väl se om jag flyttar hem hit eller om jag letar lägenhet sen när studier och sådant är klar, för man vet ju inte hur situation och allt är då. Men även om det känns lite jobbigt att vara hemma nu så känns det samtidigt skönt. Jag har fått gosa med min katt lite, bakat sockerkaka och plockat lite. Men jag kan ju lugnt säga att jag känner mig för första gången FÖRVIRRAD här hemma. Även om saker och ting är kvar på sin gamla plats och sen att massa annat flyttats om så känns det så fel eller ja det är liksom detta som får det hela att kännas som om man varit borta i månader som om man inte bott här tidigare. Är ju ändå två månader sen liksom.
-
Men är skönt att jag iaf tycker det är skönt att vara på hemmaplan och känna mig hemma liksom. För Falun känns inte som hemma riktigt än men snart så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0