Knapri knapri

Precis ätit upp mina "hemlagade" vitlöksbröd. Nåt som Rickard lärt Cattis, som lärde mig :) hehe, man har helt vanliga bagutter som man delar på halvor och man blandar smör, och pressad vitlök (eller som mig som inte har en press, hackar vitlöken i små bitar) och citronpeppar (tror det var det hon använt, iaf så har jag använt det ;) ) och blandar det och sen har man ut det på baguetterna ^^ mums.
-
Fast idag orka jag inte blanda så jag körde på att smeta på smör strö över vitlök på bagutterna och citronpeppar med förstås och sen körde jag in i ugnen tills dom blev knapriga :D . Och gjorde typ chili corn carne, inte direkt det men ungefär och blandade i ris, och åt det med färsk sallad till och sen knapra jag på baguetterna till. Faktistkt så är det en bra sätt att få nåt att knapra på om man blir sugen på något. Men jag kan säga att det är rätt jobbigt att inte riktigt ha något att smaska på när man blir sugen på nåt. Har varit att jag tagit en morot och ett glas vatten bara för att liksom lura mig själv. Men funkar inte jämt. Och jag har iaf mat hemma men är ju det där med sug efter nåt sött eller så så där i mellan åt.
Jag lovar när jag får från csn och sånt igen då jävlar ska jag se till att ha nåt i skafferi/kyl/frys ifall det blir akut liksom ;) ha gömmor kanske? Hehe, fast är iaf rätt duktigt av mig att jag dricket massa vatten mer än vad jag gjort förr :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0