Lugnat ner mig

Har lugnat ner mig nu, är lite mer "harmonisk" eller det är fel uttryck egentligen men jag kommer inte på något annat ord just nu så det får duga. Jag har medans jag pratade av mig med syrran plockat undan kläder från golvet och plockat ihop räkningarna i varsin hög, ska räkna ihop hur mycket det är på. Och jag vet ju inte om en del av det där är nåt som soc kan hjälpa mig med :( för vissa saker är tyvärr"nöje" saker om jag kan uttycka det så. Men det är som tur är inte så höga belopp är bara på någon hundra lapp. Men jag har ändå mindre räkningar nu än vad jag haft från början. Enda lösningen på mitt problem är att få hjälp av soc, få något deltids jobb och att det skulle lösa sig med csn så är jag back on track!!!
.
Jag fick mig ju en liten bryta-ihop-grej för någon timma sen, mestadels för en person som står mig nära är jag skyldig pengar då jag "köpt" möbler av henne. Men problemet är att jag inte kunnat betala då jag inte har dom pengarna just nu, jag frågade ju lite snällt om inte hon kunde vänta med betalningen vilket hon kunde då men sen så ville hon ha dom snabbare som hon själv knappt har ett öre :( och jag tycker jätte synd om henne för att hon har det precis som mig. Och jag har tråkigt nog bestämt mig för att hon får tillbaka sängen som jag har inte råd att betala den och inte så snabbt som hon vill tyvärr men jag tänker behålla hyllan och betala för den iställe. Jag klarar inte av att vara ovän med henne för just pengars skull, hon betyder för mycket för mig för att jag ska klara av att vara "utan" henne.
Jag fick runt 500 kr av pappa för att handla mat nu i början av veckan för att jag hade bara i princip gröt eller pasta att leva på :( hur kul är det? Och som det var extra pris på lite små saker på Ica Maxi och Cattis skulle ändå dit så jag frågade pappa om jag kunde låna till att köpa lite. Och när vi närma oss kassan så gick ju vi förbi glass och jag hade lovat syrran att fixa det till nu när hon kommer. Och faktiskt så är det ju inte jag som köpt egentligen, det är ju egentligen pappa som köpt all mat jag har för det är ju hans pengar jag använt mig av. Och han har predikat för mig ett x-antal gånger nu att jag måste bli ekonomisk osv och sparsam. Vilket jag faktiskt skärpt till mig på, jag går ju inte direkt ut och shoppar upp alla pengar nu som jag gjort förr i princip.
-
Jag vet att jag måste leva snålt just nu men man kan väl unna sig något ibland? Och känns som om att bara för just det där med glassen så dök det här problemet upp och nu förvärrat det hela det är därför jag drar upp det just nu. Jag vill dra upp det nu medans jag är lugn och sansad och är något klar i huvudet.
-
-
Om NÅGON kan ge mig något råd eller tips på vad jag kan göra för att lösa min situation så skulle det vara GULD <3 jag skulle uppskatta all hjälp jag kan få.
.
Har bestämt att jag ska ha min säng iställe, dock inte dubbelsängen som jag inte har två madrasser men ja jag ska ha min säng iställe, så får Carro tillbaka sin så får hon göra vad hon vill med den. Bäst så som jag inte har råd att köpa den av henne just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0