The food

Här kommer det:
GOOOOOTT ;D
Ok tänkte att jag kunde dela med mig av receptet :) som det är så himla gott!!!!
-
Lax i ugn
4 Lax bitar
1 tsk salt
2½ dl matlagningsgrädde
2 msk vilt fond
2 msk lingonsylt
1 krm svartpeppar
1 tsk timjan
-
Sätt ugnen på 225 grader, salta laxen och lägg den i en smord ugnsform. Blanda grädden, sylt, peppar, fond och rör om, häll sedan över laxen. Tillagas mitt i ugnen i ca: 20 min.
....
Jag hade inte svartpeppar så jag tog citronpeppar och hade inte timjan heller så det sked jag i. Men allt det andra hade jag :) och det blev lika gott som mormor gör det ^^ - fick läsa att kusin och hennes kille ska till dom imorrn på middag :( lite avis men jag klarar mig.
Hihi^^ iaf delat med mig av receptet. Dom som testar skriv gärna och säg vad ni tycker :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0