-Föräldrar-

När dom är arga, irriterade osv VARFÖR går det då oftast ut på barnen om dom inte gjort något fel?
Inte ens varit den faktor som gör att deras humör är på botten, Jag menar oftast gör ju barnen föräldrarna
irriterade och arga MEN om dom inte gjort de varför går det då ändå ut över dom?

Man kan till och med få en slags "utskällning" bara för man ska hjälpa till men man kanske inte gör exakt som dom vill och då går det ju ut över barnen bara för att liksom.
Som nu, jag kom in för att hjälpa till med dukning och plocka av bordet. Jag börjar plocka undan den disk som var på bordet och i samband med det bränner pappa sig ( han laga mat) ochj rusar till diskbänken för att hålla handen under vattnet och säger i samband med det : Varför ser det ut så här för? etc Och jag svara med nåt att han behöver inte skrika och att jag inte tänkt på att fixa disken som diskmaskin strejkade igår kväll och trodde väl att pappa bara skulle kika på den så skulle den vara igång typ... Men tydligen så är det något större fel på den så vi ska tills dess diska för hand något jag inte alls visste om. Men iaf så blev han sur på MIG för jag inte fixat disken,

För det första:
Jag har ont i axeln idag så legat mest då jag inte varit ut med hunden, så det enda jag gjort är att ta hand om tvätten de sagt åt mig att fixa PLUS att jag har ont i magen.

För det andra:
Jag har alltså inte ens tänkt på disken som jag vant mig vid diskmaskin och trodde att det bara var typ stopp i nåt och det ska fixas så kör man igång igen typ...

Jag fattar inte varför man ska få utskällning bara för man inte gjort en sak, bara för jag är hemma om dagarna... Visst jag har lovat att försöka ta hand om hushållet någorlunda nu som amelie börjat plugga, tjejerna har läxor och pappa jobbar SÅ jag ska försöka ta hand om vissa saker så amelie inte behöver tänka¨på att fixa det osv. plus att jag får ta hand om elsa med...
Egentligen ställer jag upp skit mycket för familjen och gör så gott jag kan, och skolorna har precis börjat så liksom det är bara att jag kommer in i dygnsrytmen och kommer igång på allvar så kommer de mesta vara fixat...

Men jag har ju eventuellt ett jobb på G, ska på utbildning nästa vecka (varar en dag) om det inte blir nåt med det så har jag 2 praktikplatser att välja mellan, då kommer ju jag vara borta typ från 7-8 till 17 om dan om inte annat vem vet. Då kommer ju jag i princip ligga däckad JAG LOVAR!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Inte för att det angår mig egentligen men eftersom du skriver det öppet i bloggen kan jag inte låta bli att fråga. Varför har du så stort ansvar?



Du sa hushållet och din lilla syster. Det är det jag gör som mamma i mitt eget hem för mitt eget barn. Jag tycker det låter lite mycket för dig när ni är så många mer i hushållet och att det faktiskt inte är ditt barn utan din syster. jag menar inte alls att klaga jag bara funderade. Hoppas verkligen inte du tar illa upp och jag hoppas att allt är bra med mig.

2011-08-25 @ 23:03:55
URL: http://hallontuttar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0