Smått besviken...

men ändå inte. Jag hade ju sökt ett jobb i uppsala som barnflicka via en annons och var sagt att jag skulle träffat henne igår men då fick hon förhinder och boka om till lördag. Jag skulle återkomma då jag har det knepigt med bussarna på helger så frågade om måndag men då tackade hon för sig och sa hejdå (via mail) för hon ansåg att jag då inte var intresserad och hellre ville gå vidare med jobbsökanden...

Jag ville ju iaf ge de där jobbet en chans men efter som de var så knepigt med bussar så försökte jag ju fråga om en annan dag, istället anställde hon en tjej som var där på besök idag tydligen. Synd att inte jag sa nåt om att åka dit idag ist -.- Men men, när jag tänker efter så känns det bättre att göra det vi bestämt med jobbcoacherna, nämnligen att fixa praktik och komma in på arbetsmarknaden.

Hellre det om jag tänker långsiktligt, för jag vill spara ihop till körkort, egen bostad och få ta tag i mitt liv på allvar än att bara ta svart jobb och jobba kort tid, visst jag får pengar men i längden vill jag få erfarenhet inom yrke och få komma någon vart i livet. Barnvaktsjobbet känns inte som nåt jag kommer ens jobba särskilt länge med utan mer som extrajobb.

Så det jag är besviken på är väl att hon gick vidare till den hon träffa idag bara för att jag inte kunde komma på den dag vi pratat om. Men som sagt bättre att jag kommer in på arbetsmarknaden och få göra just det jag vill - JOBBA!

Om något HELT annat, så kom jag att tänka på en sak, jag har tänkt på eget företag och idag tror jag att jag kom på en egen ide :D eller egen och egen men en ide på vad jag vill sälja ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0