Telenor eller Telia???

Men innan jag börjar skriva om det jag tänkt så måste jag ju fan nämna något lite komiskt :)

Fick en kommentar ifrån någon tjej att hon diggar min blogg - Tack så mycket för det :) det värmer ^^ <3 -
Men roliga var ju att jag tänkte ju tacka genom att kika hennes blogg, vilket såg ut som hon hade men KOM då in på nån sida om Gravidförsäkringar (?) hur nu det gick till? Haha lite roligt ^^

 ______________________________________________________________________________________________

Telenor

TRÖTTNAT PÅ TELENOR!

Från början:
I januari/februari så blev jag uppringd av en försäljare från telenor som ja undrade lite hur jag använder min mobil, kostnader osv!
Erbjöd mig ett (enligt honom) MYCKET bättre kostnads skit än de jag hade osv. DUM som man är så gick man på skiten, blev ju lite glad över att man fick en mobil på köpet!

Första 2-3 månaderna gick ju galant, inge klagomål - TILLS jag flyttade hem till Uppland igen!
Då märkte jag ju direkt att täckningen SUGER oavsett vart jag befinner mig, till och med MITT I GÄVLE!!! (?)

Och jag har ju mitt mobil nr som kontaktgrej i jobbsökningarna som man är mycket ute och far så vill ju inte då bara ge hemtelefon nr som även händer att någon här hemma svarar och kanske glömmer nämna att någon ringt eller så vet de inte vem som ringt etc, och att då ha dålig täckning som gör att man inte kan ta samtalet eller ens jag kunna ringa någon/smsa är ju fan SÄMST!

Och idag så blev det ju inte bättre av att jag försökte prata med Telenor kundtjänst om någon slags lösning, ist försöker de ge mej ett kostnadsförslag som är DYRARE än de jag redan har!
Hon fråga ju även om varför jag i sånna fall inte avbrytit det tidigare, men som sagt så var det ju bra tills jag flytta hem men bestämde mej då för att stå ut med det. Men det gör jag fan inte längre för nu har jag nån stapel sen X (ingen täckning) och det är mestadels här hemma och det är ju inte bra.

Och det sluta med att den jag prata med bara sa: Tänk på hur du vill göra! KLICK!!! (de la på luren utan att säga hejdå)
Fatta om jag blev SUR då eller... Ska de verkligen vara så otrevliga bara för man vill avsluta det ? Hon var dessutom otrevlig från samtalets början, menar jag anser att en säljare ska vara trevlig OAVSETT om det är en positiv eller negativ kund - vem vill komma tillbaka till en otrevlig säljare? INGEN! 

Tänkte kika på en affär i Uppsala som låste upp min förra mobil som var låst och relativt NY, om de kan låsa upp min XPERIA mini, om det inte går så funderar jag på att ta TELIA abonnemang med HTC sensation mobil, har räknat ut att det jag har med telenor är DYRT! och Telia hade ju ett mycket billigare variant osv av de jag kikat på, plus att telia funkar skit bra här där man bor nu. Men ska som sagt kolla upp lite saker innan jag GÖR något för annars blir det ju en dyr historia ;)

Men är som sagt beredd på att jag får betala det fasta månadsbeloppet inom telenor, för det fråga jag även om men fick ju bara surt svart tillbaka att det går. Men ska kanske ringa och försöka prata med dom igen imorrn...





En sådan?
Är ju bra sugen, även om jag gillar min mobil jag har nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0