Högbergsskolan!!!!

Min åsikt om HÖGBERGSSKOLAN!

Att jag ens nämner detta är väl för att jag själv varit elev där och nu går min syster och styvsyskon där!
Jag kan ju säga att eleverna blir ju inte behandlade som dom är lovade, skolan eller rektorn etc lockar till sig
elever med löften och diverse ting MEN när eleverna väl börjat så får dom veta att det som lovats ut INTE blir av!!

Jag började väl mest på den skolan för att jag ville gå HANDEL och kunde dock inte välja det utanför kommunen då jag sökte in på gymnasiet. Men något år senare så kunde man söka utanför kommunen och då blev det ju såklart allt färre elever på Högbergs. Sad but true!
En sak är att dom lovar körkortsutbildning för eleverna, jag hade den med 10 körlektioner och 2 teori lektioner i veckan 2 terminer!

Fick höra av min ena styvsyster som började där året efter jag tagit studenten att hon ska få HELA sin körutbildning betald av skolan (hon går omvårdnad) MEN hon måste då klara vissa ämnen i skolan för att det ska gå vägen. Jag fick aldrig höra att det valet fanns, men det kanske är för vissa utbildningar?
Men så helt plötsligt så säger den nya rektorn att det inte går att det kan få betald bla bla för det är inte vad dom lovat och skolan har ej råd.

Det blev ju såklart protester och annat och nu är det som det ska, men det kom fram sedan att den nya rektorn spenderat skolans pengar på annat än det skulle göras på etc och den rektorn sparkades senare.
Nu när min syster började så blev ju hon lovad med körlektioner, paris besök (för dom som läser franska) och nåt mer som jag inte minns nu! Hon fick veta att det nog inte blir någon paris för skolan har fortfarande inte råd!

Men även det har löst sig, jag tycker att de elever som börjar på skolan SKA få det de har blivit lovade när det ansökte till skolan!! Och om skolan inte kan erbjuda något liknande till nya elever så får dom väl lova dom något annat då, inte locka dom till skolan och sedan säga "Nej skolan har inte pengar eller tid bla bla bla"

Jag ville egentligen inte gå på högbergsskolan från början, började ju på GUC i uppsala på design men det var inte vad jag hoppats på så mitt första år bestod av praktik på förskola sedan ICA. Det var då jag insåg att jag ville gå handel... Och då fick jag ju ta Tierp tyvärr..

Nej men ta reda på fakta och annat INNAN ni börjar/väljer skola för om man blir lovad men slutar med besvikelse så är det ju bara trist.
Skolan är väl bra i sig, och det finns helt underbara lärare men även lärare man önska inte fanns ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0