Skräp

Alltså ALLVARLIGT vi har FÖR mycket skräp här hemma, jag slår vad om att hälften av det vi äger här hemma används inte längre. Innan jag flytta så var jag något irriterad på allt som ligger och tar plats men hade liksom vant mig vid det så var inte så värst berörd av det, MEN efter att ha bott i Falun i en lägenhet med massa utrymme och SPACE!!

Sedan komma hem hit där det inte går att städa normalt bara för de är massa skräp som tar plats och man orkar bara inte flytta på det, man orkar inte städa noga. Alltså jag tror att jag ska framföra ett tips som dragits upp innan med, att i sommar RENSA bort saker. Menar vi har saker som gått sönder, saker som inte används längre som bara tar onödig plats. Tror att vi alla skulle trivas så mycket bättre av att rensa bort allt onödigt.

Som sis min, hon har kläder som är fleeeeeeeeeeeeeeeeera år gamla, och kläder hon inte kan ha/använder som tar onödig plats i garderoben. Så jag har bett henne att gå igenom det, jag kan till och med hjälpa henne om så är, vi har dessutom pratat om säckarna som ligger här inne, tydligen var 2 av dom sopor så dom ska ut.
Jag har insett att rummet är nästan för litet för att hon och jag ska dela, dock är det sängen som tar den största ytan i rummet men även om vi skulle splittra och ha vanliga enkel sängar så skulle det bli svårt med plats.

Och jag har sagt bra länge att garderoben jag har (delar med sis) ska åka ut i hallen ist och bli familjens gemensamma - Anledning:

Vi har grymt mycket sängkläder och handdukar, och vi har ingen riktig plats för dom, och den garderoben vore perfekt för sånt. Och man kan dessutom hänga in vinterkläder eller nåt sånt. För det som är i hallen och tar plats nu bör gås igenom ännu en gång ändå så.

Frågan är ju om ALLA kan gå med på att hjälpas åt en helg att rensa i sommar, för då är det bästa tiden att kunna rensa ur. Liksom gå igenom kläder, filmer (vissa är trasiga), tidningar, ja allt möjligt som finns att gås igenom.

Usch, jag tror detta är en bidragande anledning till att jag inte trivs så bra här hemma, det är för mycket saker!!!


Kommentarer
Postat av: CarolinePralin

Behöver ni bli av med lite sängkläder får ni gärna skänka det till mig :)

2011-03-18 @ 14:44:40
URL: http://www.nattstad.se/carolinepralin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0