Trög Start

Vaknade vid halv sex tiden av Alex alarm, somna smått om tills min börja ringa vid sex... stänger av det...

OCH somnade OM! Med ett ryck vakna jag till tjugo minuter senare och ser att klockan står på 6.23 Så det blev att hoppa upp ur sängen fort som attan och dra fram lämpliga kläder (typ vad som helst) väcker syrran och ber henne fixa elsa och hon gick motvilligt upp (hon skulle ändå upp typ då) och ja när jag kom ner 3-4 minuter senare så är elsa nästan klar men hon är på PISS humör -

anledning: för vi i princip slet upp henne, drar på kläderna! Det skulle nog ingen uppskatta som nyvaken direkt, men på nåt vis så lyckades vi komma hemifrån strax efter halv sju och jag fick dock bära ungen ÄNDA bort till (är det ända eller enda :S) busshållplatsen som är några meter, bra jobbigt då ungen väger ton och man samtidigt ska konka på en kasse med kläder och annat...

Väl framme där så var klockan 6.37 nånting så bussen skulle komma 6.40 men den va försenad så den kom 6.44 istället vilket resultera i att vi var i skärplinge runt 6.57 och brukar vara framme 6.50. Det blev att försöka gå lite fort med elsa vilket blev knepigt då hon fortfarande var små sur, så sa jag:

JAG: Elsa om du är snäll nu så får du godis av mig när vi kommer hem.
ELSA: (skiner upp och ger STORT leende) Jaaaa  -
traskar på rätt fort...
JAG: Vad bra, då skyndar vi oss, dagis väntar .

Kom fram runt tio över sju så det blev nästan som det brukar :) (tiden vi kommer fram)
När jag hängt upp hennes saker och sagt hejdå så gick jag något fort tillbaka till busstorget och där stod bussen så slapp stå ute i blåsten^^ Väl hemma så små prata jag med grannarna som var ute och sen inne med syrran innan hon for iväg till skolan. Jag gjorde frukost och kikade på vänner, sen somna jag i några timmar.

Sen har jag betalat hyran på lägenheten nu är det bara en kvar, och även mailat företag om mina betalningar för hade fått påminnelser, och roligt nog fått 50 kr av HM :D plus lite rabatter och sånt ^^ NICE!

Nu ska jag äta flingor med mjölk sen packa väskan, ska träna med Johanna ikväll i Vavd :D syrran om hon vill följa med. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0