Vårigt väder

Det har ÄNTLIGEN blivit varmare i luften ^^ MEN vad jag läst och sånt så ska det dock bli snö och skit mot helgen :'( HOPPAS INTE!!!!!

Klev motvilligt upp ur sängen idag, för när jag vaknade till av syrrans alarm nån gång vid fem - halv sex så ville jag bara somna om. Sen strax innan min ringde kom Alex in och kolla om jag var vaken, klev upp lite efter fem över sex klädde sakta på mig, anledningen var väl att jag var såå jäkla trött och seg + något mörbultad sen igår att jag därför inte orkade vara snabbare.

Kom ner och började klä på elsa som inte hon heller ville kliva upp (kyligt inomhus) och när jag väl fått på henne kläder och allt så var vi på väg till bussen som gick något smidigt idag till skillnad mot igår. Väl i skärplinge DÅ börja hon och ska försöka vända och gå åt ett annat håll, gå på snövallarna där det är is i kanten OCH jag sa flera gånger att hon kommer ramla om hon ska envisas med att gå där, till slut så ramlade hon och då blev hon duktig och höll mig i handen sista biten till dagis.

Som hon varit så motvillig och det ena efter det andra så kom vi fram till dagis kvart över (fem min senare än vanligt) och jag skulle hänga upp saker på hennes hylla men hann inte göra allt för klockan ticka på ...
När jag nästan är framme till bussen så är klockan 7.24 och bussen går 7.25 så fick små jogga sista biten INTE kul med tanke på att mina ben är seg spaghetti nu efter igår och precis när jag satte mig då åkte han "Puh"

Sen
jag kom hem så somnade jag i sängen av utmattning och blev väckt av amelie som ropa efter pappas telefon som jag lånat till smsbiljett, roliga är att jag laddade den lite smått i fredags och under helgen har den dragit en del batteri av sig själv så när jag drog upp den ur fickan igår så såg jag hur lite det var kvar, men använde den 2 ggr igår och en idag - men jag visste inte att hon skulle låna den idag, isåfall hade jag ju kunnat sätta den på laddning idag. (om hon inte sa åt mig igår, men har inge minne av det)

Well well....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0