"Hals Ont"



Usch, halvsitter i sängen och kan knappt prata för tillfället för min hals har liksom näsan blivit
igentäppt. (Typ)
Har varit skönt att man fått rummet för sig själv i natt, och har legat med min mysiga poncho på mig och mitt täcke, snacka om att man låg mysigt och varmt då. Men har första gången på länge frysit när jag ska sova, där av att jag hade ponchon på mig när jag skulle sova.

Blev väckt av att de ringde om att elsa var på väg in, så var ju bara att kliva upp och öppna dörren. (de sov ute i vardagsrummet inatt) , men tänkte att de kunde väl ringt linnea som ligger bara några meter från dörren ist för mig som ligger på övervåningen -.- .

Om en helt annan sak, en tid nu har jag upplevt att vissa klädesplagg har varit på rymmen och jag har letat överallt där de kan tänkas vara!
Och för över ett år sen, i samband med att syrran flyttade in i rummet så slängde jag ner en massa tvätt i en sopsäck på grund av att det var så himla mycket tvätt, och vad jag minns så var det bara sängkläder. Nu helt plötsligt så ställde sig amelie och gick igenom den påsen, något jag egentligen borde gjort för länge sen och fått de tvättat. Vet inte hur länge jag tänkt att de som var i den skulle tvättas men jag kom aldrig till att göra det.
Tvättade ju annan tvätt ist och glömde där av bort den påsen. Nu iaf så gick amelie igenom den, och fann då just de klädesplagg jag letat efter, tydligen så var det även stoffes kläder med i där. Kan ju ha varit att jag inte fick bort alla hans kläder och därav åkte en del av hans med ner i den påsen.

För jag sorterade bort hans kläder från mina + sängkläderna i samband med att vi flytta ner hans saker och de tog slut mellan oss. Men fick typ liten utskällning för att jag inte tvättat det som var i den där, vet faktiskt inte hur många gånger jag nämnt den där påsen med tvätt och med den svaga röst jag har för tillfälle så sa jag att jag tänkt tvätta allt de där men glömt bort och kommit av osv osv.
Och en helt annan sak: Jag har nu äntligen fått ETT jobb, och märkte nu hur pass "familjen" varit förlitade på mig då jag varit den som varit hemma och kunnat göra vissa saker, nu är pappa sjuk och han kan knappt göra nåt, värre än oss alla andra. Och blir hemma nu på måndag iaf, och de funderade på att ta vårda barn så elsa skulle vara hemma (förlorar inte pengar på de) och de typ glömde bort att jag börjar jobba så börja fråga om jag kunde ta hand om elsa bla bla, men som sagt så börjar jag ju jobba!

Och vet inte hur många gånger de glömt bort att jag ska börja jobba och när osv, är väl för jag skulle börjat med de där telefonjobbet i uppsala på onsdag men då dök ju jobbet i forsmark upp som jag känner mer för, eller nja jag kommer ha bättre lön i forsmark än på telefonjobbet. Åtminstone 30-40 kr mer på timlönen i forsmark än i uppsala. Nej jag ska inte tråka ut mer på typ onödig info...

återkommer sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0